Híreink

GKI-Euronics: Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben

Hagyományosan az év legmelegebb időszaka augusztus eleje, ilyenkor a legmagasabb a napi átlagos középhőmérséklet, ezért sokan csak az év ezen időszakában eszmélnek rá, hogy hűtőjük már nem (vagy csak nagyon nagy fogyasztás és zaj árán) képes leadni az elvárt hűtési...

Élénkül a verseny a logisztikai piacon

A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a...

Azonnali fizetés – kinek lesz jó?

Egyre többször esik szó arról, hogy a most zajló, digitális pénzügyi transzformáció és azon belül is a jövőre érkező azonnali fizetés a kereskedelem és az e-kereskedelem szempontjából is fontos, új lehetőségeket hozhat magával. De mekkora valójában annak a...

Idén 35 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra – ráadásul az internetezők 85%-a sorban állás helyett, már inkább online rendelné az ajándékokat

Hamarosan elérkezik advent első vasárnapja, és kezdetét veszi az ünnepi készülődés, ami az ajándék-vadászat legaktívabb időszaka is egyben. Ebből az alkalomból, az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével idén is megvizsgálta az internetet használó magyar lakosság...

Így kapcsolódunk ki

Otthon ülünk vagy kimozdulunk? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, a magyar internetezők kikapcsolódási szokásait vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni. Lassan felnő az első olyan generáció, akit...

A spórolás miatt élünk környezettudatosabban

Egy friss kutatás szerint nem az ökológiai lábnyomunkat, sokkal inkább a befizetni való csekkek összegét akarjuk csökkenteni azokkal az energiatakarékos megoldásokkal, amelyekre a hétköznapokban ügyelünk. A Jófogás és a GKI felméréséből kiderült, hogy a Babyboom...

Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor

Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18%-os növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen...

A jövő kulcsa a személyre szabott ajánlatokban rejlik

Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a...

E-TOPLISTA 2017

A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll. A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb...

Ingyenes szállítás: áldás vagy átok?

2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők...

62 milliárdos a belföldi online szálláspiac

A GKI Digital 2017 áprilisában készített kutatást a belföldi szálláshelyek körében, melyből kiderült, hogy tavaly a belföldi szálláspiac forgalmának 68%-át már az online csatornák adták és a közvetített szállásdíj volumene pedig megközelíti a 30 milliárd forintot. A...

A klasszikus tévézés ideje lejárt

A Z generáció fele nem néz már híradót, 44%-uk közösségi oldalakról tájékozódik. Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI...

1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési...

Kik hozzák el az igazi FinTech forradalmat?

Világszerte évek óta tart a FinTech láz, ugyanakkor a figyelem legtöbbször olyan diszruptív megoldásokra irányul, melyek  leginkább  csak a bankszektor számára okoznak álmatlan éjszakákat. Ezért nekik kell alapjairól újra gondolniuk az értékajánlatukat, valamint a...

A hatékony működés záloga a digitalizáció

A hazai vállalatok vezetői folyamatosan figyelik a digitalizációs technológiák adta lehetőségeket, hiszen külső és belső tényezők egyaránt fejlesztésre motiválják őket – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából készült digitalizációs kutatás második fázisából. Több hazai...

Dübörög az online szektor

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18%-os bővüléssel zárta – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből. Az előző évek...

A pályakezdők álma és a valóság

Nettó 181 ezer forintra vágyik a Z generáció   A Jófogás és a GKI közösen készített egy kutatást a 18-24 éves korosztályról, azaz a mai pályakezdő fiatalokról. A felmérés megdöbbentő eredménye, hogy a munka világával eddig nem találkozó tanulók, hallgatók 57%-a már...

Így vélekedik a munkáról a Z generáció

A külföldi munkát tervezők 20%-a nem beszél idegen nyelvet Az új nemzedék felnőtt, és lassan beszivárog a munkaerőpiacra is. A vágyaik és az elvárásaik még merészebbek, mint az Y generációé voltak, és már a lojalitás is mást jelent a számukra: 70%-uk mindössze egy...

E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája

A GKI Digital immáron második éve publikálja a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát 2015-ben Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről nyilvános rangsort a forgalmi adatok alapján. Idén, részben a hagyományteremtés szándékával, ismét...

22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital...

2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem

Tovább bővült a hazai online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16%-os növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül. Még mindig a műszaki cikkek a legkeresettebbek, de jelentősen gyarapodott a szépség, egészség és a...

A magyar lakosság nem ismeri a mobilfizetési alkalmazásokat

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben. Magyarországon alig pár éve jelentek meg az első okostelefonra fejlesztett mobilvásárlási és mobilfizetési...

Az online kiskerekedelem számokban 2015

A GKI Digital a tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítette a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatait tartalmazó infografikáját. A feltüntetett adatok a GKI Digital saját, 2015-ben készített vállalati és lakossági felméréseiből származnak. Megváltozott...

A mobilfizetés Magyarországon

2002-ben jelent meg Magyarországon az első olyan mobiltelefonra kialakított megoldás, amellyel a pénzügyeinket intézhettük. Az elmúlt 13 évben a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolási díj mobilon keresztül történő kifizetését leszámítva egyetlen...

e-TOP LISTA: A legnagyobb webáruházak listája

A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát. Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a...

OKI 2015/II. – 2015 az átadópontok éve lehet Magyarországon

Az online kiskereskedelem kapcsán a korábbi évek elemzései rendre a piac növekedéséről és a vásárlók körének bővüléséről szóltak. 2015 végére azonban az online vásárlással első alkalommal találkozók aránya a jelenlegi 12-14%-ról várhatóan egy számjegyűre csökken....