Híreink

SAJTÓANYAGAINK, BLOGCIKKEINK EGY HELYEN
eTOPLISTA 2022

eTOPLISTA 2022

A GKID a Mastercard közreműködésével 2023-ban immár nyolcadik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. A 2022-es online értékesítési adatok alapján készült rangsor összesített mezőnyén is nyomot hagyott a...

Digitális Kereskedelmi Körkép 2023 / I. – Turbulens piaci környezet

Digitális Kereskedelmi Körkép 2023 / I. – Turbulens piaci környezet

Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi trendekhez – 2022-ben a magyar online piac is jelentősen vesztett...

Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard

Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard

Térképen a teljes hazai digitális kereskedelmi ökoszisztéma– az eddigi legteljesebb kutatás készül az online kereskedelmi piacról 2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát,...

A recessziós sokk után is fejlődés vár az online kiskereskedelemre

A recessziós sokk után is fejlődés vár az online kiskereskedelemre

A gazdasági visszaesés és annak réme akár új lendületet adhat a hazai online kiskereskedelmi szektornak, amely 2022-ben a valaha volt leggyengébb növekedést mutató negyedévét hozta össze. A GKID és az Árukereső.hu Online Kiskereskedelmi Indexének legutóbbi kiadása azt...

Streaming körkép 2022

Streaming körkép 2022

A Disney+ hazai indulásának apropóján ismét felmérést készített a nemzetközi videó streaming platformok használatáról a GKID. Ennek eredményei szerint 2022-ben már a felnőtt magyar internetezők 39%-a rendelkezik előfizetéssel vagy hozzáféréssel legalább egy streaming...

eTOPLISTA 2021

eTOPLISTA 2021

A GKID (korábbi nevén GKI Digital) 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme...

Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet

Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet

32,4%-os éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et a belföldi online kiskereskedelem. A teljes kiskereskedelmi forgalomból 10,4%-kal részesedő online piac a 2020-as rekord év után vesztett ugyan a sebességéből, de még mindig kétszer...

Újra itt van a Black Friday: átlagosan 17%-os kedvezményekkel

Újra itt van a Black Friday: átlagosan 17%-os kedvezményekkel

Magyarországon immár 2014 óta tart a Black Friday őrület. Bár az eredeti, amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi 2 évben már az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete...

60 000 Ft felett az idei karácsonyi keret

60 000 Ft felett az idei karácsonyi keret

Míg a koronavírus miatt a tavalyi karácsony szűkebb körben telt és az ajándékbeszerzés nagyja átterelődött az online áruházakba, addig idén ismét több embernek szeretnénk ajándékozni, és többet tervezünk költeni. Mindemellett az év végére várhatóan felerősödő áruhiány...

Nálunk is beköszöntött a streaming korszak?

Nálunk is beköszöntött a streaming korszak?

A felnőtt magyar internetezők 20%-a (kb. 1,3 millió fő) rendelkezik hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához, 14% pedig használja a hazai online TV szolgáltatások valamelyikét is. A magyarok körében a legismertebb és leginkább használt...

e-TOPLISTA 2020

e-TOPLISTA 2020

A GKI Digital 2021-ben hatodik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. A lista élén több, mint bruttó 130 milliárd forintos online forgalommal, az immár közös, magyar központú cégcsoportként működő...

2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem

2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem

A GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatása szerint 2020-ban a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekord bővülést követően, 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A számok alapján mostanra kijelenthető, hogy a kezdetben csak az extra...

Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem

Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem

Bár még bő egy hónap hátra van 2020-ból, az mostanra már egyértelműen kijelenthető, hogy a kereskedelmen belül az online piac lett az egyik nyertese a koronavírus-járványnak. A Black Friday időszak után, az év végi szezon hajrája ugyanakkor még hátra van, aminek...

Több mint 50 ezer forintot szánunk idén karácsonyi ajándékokra

Több mint 50 ezer forintot szánunk idén karácsonyi ajándékokra

Az Árukereső.hu és a GKI Digital immár 6. éve készít közös karácsonyi kutatást, amely az ünnepi időszakra való felkészülésről, az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. Habár a koronavírus komoly hatással volt az éven belüli...

Rekordbővülést hozott a koronavírus az e-kereskedelemben

Rekordbővülést hozott a koronavírus az e-kereskedelemben

A koronavírus-járvány hatásaként jelentősen megnőtt az online vásárlási kedv, így gyorsult az online kiskereskedelmi szektor növekedése is: az év első hat hónapjában az összesített belföldi online forgalom meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os...

A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem

A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem

2020. március közepén a koronavírus egyik napról a másikra átrajzolta Európa és Magyarország hétköznapjait. Az emberek nagy részét teljesen felkészületlenül érte, amikor a járvány hazai megjelenésével szinte egyidejűleg a kormány meghirdette a...

A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t

A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t

2019-ben a magyar webáruházak nem várták meg a Black Friday hivatalos, november 29-i dátumát, és a vásárlók sem vártak a kifejezetten ehhez az eseményhez kapcsolódó akciókra, korábban elkezdték a beszerzéseket. Az e-kereskedelem csúcsszezonja a korábbi évekhez képest...

Külföldi online vásárlási szokások

Külföldi online vásárlási szokások

A legnépszerűbb külföldi webáruházakat szinte mindenki ismeri, a GKI Digital online felméréséből a magyar online vásárlók attitűdjét ismerhetjük meg.

Bankkártyahasználati szokások

Bankkártyahasználati szokások

A GKI Digital arra volt kíváncsi mit jelent számunkra a bankkártyahasználat, mennyire nyitottak az online vásárlók a különböző fizetési lehetőségek kapcsán.

Több millió termék egyetlen webáruházban

Több millió termék egyetlen webáruházban

A magyar vállalkozások körében is egyre népszerűbbek az online piacterek A GKI Digital becslése szerint már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren. Az általuk realizált online forgalom pedig csak tavaly elérte...

Egyre több digitális készülékkel rendelkeznek az iskoláskorúak   

Egyre több digitális készülékkel rendelkeznek az iskoláskorúak  

Nehezen szabadulunk a berögzült szokásoktól, ami az iskolakezdésre való felkészülést és bevásárlást illeti – derül ki a GKI által, az eMAG megbízásából végzett augusztusi felmérésből. A válaszadók harmada nem tájékozódik az interneten vásárlás előtt és kizárólag...

Még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket

Még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket

2018-ban a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban. Bár évről évre nő az egy vásárlóra jutó online rendelési gyakoriság, egyre tapasztaltabbak, rutinosabbak vagyunk, fizetéskor még mindig a készpénz dominál – derül ki a GKI Digital és az...

e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban az eMAG webáruházában költötték a legtöbbet. A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon...

Összetettebben látják a digitalizációt a hazai vállalatok

Összetettebben látják a digitalizációt a hazai vállalatok

Ma már komplexebben értelmezik a digitalizáció fogalmát a magyarországi vállalatok, mint két éve. A fejlesztések terén kulcsfontosságú tényező a képzett munkaerő, és egyre határozottabban fogalmazódik meg a digitalizáció, mint versenyelőnyt jelentő tényező. Sokat...

Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője

Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online...

GKI-Euronics: Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben

GKI-Euronics: Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben

Hagyományosan az év legmelegebb időszaka augusztus eleje, ilyenkor a legmagasabb a napi átlagos középhőmérséklet, ezért sokan csak az év ezen időszakában eszmélnek rá, hogy hűtőjük már nem (vagy csak nagyon nagy fogyasztás és zaj árán) képes leadni az elvárt hűtési...

Kényelmes ágy, tisztaság és wi-fi – ez kell a magyaroknak a nyaraláshoz

Kényelmes ágy, tisztaság és wi-fi – ez kell a magyaroknak a nyaraláshoz

Szálloda vagy apartman? Város vagy vízpart? Autó vagy repülő? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, a magyar internetezők utazási szokásait vizsgáló kutatásából az is kiderült, hogy tisztaság mellett kényelmes, nagy ágyra és wi-fire vágynak az utazók. Mivel a Bónusz...

Élénkül a verseny a logisztikai piacon

Élénkül a verseny a logisztikai piacon

A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a...

Azonnali fizetés – kinek lesz jó?

Azonnali fizetés – kinek lesz jó?

Egyre többször esik szó arról, hogy a most zajló, digitális pénzügyi transzformáció és azon belül is a jövőre érkező azonnali fizetés a kereskedelem és az e-kereskedelem szempontjából is fontos, új lehetőségeket hozhat magával. De mekkora valójában annak a...

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik, ugyanakkor a korábbi...

Élményt kérünk karácsonyra zokni és hajszárító helyett

Élményt kérünk karácsonyra zokni és hajszárító helyett

Mit fogunk adni és mit szeretnénk kapni? Hogyan és kikkel töltjük a karácsonyt, mit szeretnénk valójában az ünnepek alatt csinálni? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2000 magyar internetező karácsonyi terveit vizsgáló kutatásából arra is fény derül, hogy egyre...

Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli

Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital az eMAG vásárlói körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy az iskolakezdés időszakában mely termékek voltak a legkelendőbbek. A kérdések főként a nyár végi-őszi...

Online Kiskereskedelem Infografika 2017

Online Kiskereskedelem Infografika 2017

Infografika a magyar online kiskereskedelem helyzetéről: 2016-ban 310 milliárdos forgalom 30 millió tranzakció 2,8 millió online vásárló Korábbi évek e-kereskedelmi infografikái:  

Így kapcsolódunk ki

Így kapcsolódunk ki

Otthon ülünk vagy kimozdulunk? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, a magyar internetezők kikapcsolódási szokásait vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni. Lassan felnő az első olyan generáció, akit...

A spórolás miatt élünk környezettudatosabban

A spórolás miatt élünk környezettudatosabban

Egy friss kutatás szerint nem az ökológiai lábnyomunkat, sokkal inkább a befizetni való csekkek összegét akarjuk csökkenteni azokkal az energiatakarékos megoldásokkal, amelyekre a hétköznapokban ügyelünk. A Jófogás és a GKI felméréséből kiderült, hogy a Babyboom...

Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor

Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor

Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18%-os növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen...

A jövő kulcsa a személyre szabott ajánlatokban rejlik

A jövő kulcsa a személyre szabott ajánlatokban rejlik

Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a...

E-TOPLISTA 2017

E-TOPLISTA 2017

A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll. A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb...

Ingyenes szállítás: áldás vagy átok?

Ingyenes szállítás: áldás vagy átok?

2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők...

62 milliárdos a belföldi online szálláspiac

62 milliárdos a belföldi online szálláspiac

A GKI Digital 2017 áprilisában készített kutatást a belföldi szálláshelyek körében, melyből kiderült, hogy tavaly a belföldi szálláspiac forgalmának 68%-át már az online csatornák adták és a közvetített szállásdíj volumene pedig megközelíti a 30 milliárd forintot. A...

A klasszikus tévézés ideje lejárt

A klasszikus tévézés ideje lejárt

A Z generáció fele nem néz már híradót, 44%-uk közösségi oldalakról tájékozódik. Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI...


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/6/e/6e3e2928-a901-4070-87a0-02c85dc24aa0/gkid.hu/web/wp-content/themes/Divi/epanel/custom_functions.php on line 629
Ezért nem fizetünk online magyarországon – pedig van megoldás az e-commerce-ben!

Ezért nem fizetünk online magyarországon – pedig van megoldás az e-commerce-ben!

Miközben magyarországon még mindig él és virul a készpénz-használat, addig a nemzetközi pénzügyi világ már a bankkártya utáni jövőt tervezi. Itthon dübörög az e-commerce, de vele együtt a készpénz is. Nyakunkon a valós idejű átutalás és a blockchain technológia,...

1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési...

Kik hozzák el az igazi FinTech forradalmat?

Kik hozzák el az igazi FinTech forradalmat?

Világszerte évek óta tart a FinTech láz, ugyanakkor a figyelem legtöbbször olyan diszruptív megoldásokra irányul, melyek  leginkább  csak a bankszektor számára okoznak álmatlan éjszakákat. Ezért nekik kell alapjairól újra gondolniuk az értékajánlatukat, valamint a...

A hatékony működés záloga a digitalizáció

A hatékony működés záloga a digitalizáció

A hazai vállalatok vezetői folyamatosan figyelik a digitalizációs technológiák adta lehetőségeket, hiszen külső és belső tényezők egyaránt fejlesztésre motiválják őket – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából készült digitalizációs kutatás második fázisából. Több hazai...

Dübörög az online szektor

Dübörög az online szektor

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18%-os bővüléssel zárta – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből. Az előző évek...

A pályakezdők álma és a valóság

A pályakezdők álma és a valóság

Nettó 181 ezer forintra vágyik a Z generáció   A Jófogás és a GKI közösen készített egy kutatást a 18-24 éves korosztályról, azaz a mai pályakezdő fiatalokról. A felmérés megdöbbentő eredménye, hogy a munka világával eddig nem találkozó tanulók, hallgatók 57%-a már...

Így vélekedik a munkáról a Z generáció

Így vélekedik a munkáról a Z generáció

A külföldi munkát tervezők 20%-a nem beszél idegen nyelvet Az új nemzedék felnőtt, és lassan beszivárog a munkaerőpiacra is. A vágyaik és az elvárásaik még merészebbek, mint az Y generációé voltak, és már a lojalitás is mást jelent a számukra: 70%-uk mindössze egy...

E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája

E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája

A GKI Digital immáron második éve publikálja a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát 2015-ben Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről nyilvános rangsort a forgalmi adatok alapján. Idén, részben a hagyományteremtés szándékával, ismét...

22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten

22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital...

Számlakezelésben Európa sereghajtói közt vannak a magyar vállalatok

Számlakezelésben Európa sereghajtói közt vannak a magyar vállalatok

Napjainkban a beérkező számlák mindössze egy százaléka érkezik elektronizált módon a vevőhöz Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy a legkorszerűbb számlázási eljárások ma még gyerekcipőben járnak nálunk. A legtöbb számla továbbra is nyomtatott verzióban (86 százalék)...

2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem

2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem

Tovább bővült a hazai online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16%-os növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül. Még mindig a műszaki cikkek a legkeresettebbek, de jelentősen gyarapodott a szépség, egészség és a...

A magyar lakosság nem ismeri a mobilfizetési alkalmazásokat

A magyar lakosság nem ismeri a mobilfizetési alkalmazásokat

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben. Magyarországon alig pár éve jelentek meg az első okostelefonra fejlesztett mobilvásárlási és mobilfizetési...

Az online kiskerekedelem számokban 2015

Az online kiskerekedelem számokban 2015

A GKI Digital a tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítette a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatait tartalmazó infografikáját. A feltüntetett adatok a GKI Digital saját, 2015-ben készített vállalati és lakossági felméréseiből származnak. Megváltozott...

A mobilfizetés Magyarországon

A mobilfizetés Magyarországon

2002-ben jelent meg Magyarországon az első olyan mobiltelefonra kialakított megoldás, amellyel a pénzügyeinket intézhettük. Az elmúlt 13 évben a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolási díj mobilon keresztül történő kifizetését leszámítva egyetlen...

e-TOP LISTA: A legnagyobb webáruházak listája

e-TOP LISTA: A legnagyobb webáruházak listája

A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát. Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a...

OKI 2015/II. – 2015 az átadópontok éve lehet Magyarországon

OKI 2015/II. – 2015 az átadópontok éve lehet Magyarországon

Az online kiskereskedelem kapcsán a korábbi évek elemzései rendre a piac növekedéséről és a vásárlók körének bővüléséről szóltak. 2015 végére azonban az online vásárlással első alkalommal találkozók aránya a jelenlegi 12-14%-ról várhatóan egy számjegyűre csökken....

Az online vásárlók az átvevőpontokra szavaznak

Az online vásárlók az átvevőpontokra szavaznak

Az átvevőpontok csupán 4 éve jelentek meg a magyar e-kereskedelem piacán, mára viszont a legkedveltebb kézbesítési móddá váltak, ráadásul nem is az árazás mintsem inkább a hálózat elérhetősége, és az átvételi időpont rugalmassága jelenti a siker titkát – derül ki a...

Share This