Otthon ülünk vagy kimozdulunk? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, a magyar internetezők kikapcsolódási szokásait vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni.

Lassan felnő az első olyan generáció, akit kezdettől fogva az internet és az okos eszközök vesznek körül. Az okostelefon és az állandóan elérhető internet amellett, hogy bámulatos lehetőségeket rejt, kitágítja a világunkat és egyúttal be is szűkíti a kikapcsolódási tevékenységeinket. A magyar interneten a legtöbb élményt, kikapcsolódási lehetőséget kínáló Bónusz Brigád és piackutató partnere a GKI Digital ezért célul tűzte ki, hogy feltérképezi az internetező magyarok kikapcsolódási szokásait.

Mindegy hol, csak csináljunk valamit

A két cég közös felmérésében résztvevő, 1200 aktív internetező közül a többség (63%), az otthoni kikapcsolódását rendszeresen vegyíti kimozdulós, aktívabb programokkal is. További 30% esetében viszont már csak a kimozdulós programok adnak igazi feltöltődést. Az internetezők 7%-a pedig – főként időbeni, anyagi vagy akár „generációs” okok miatt – általában a négy fal között kapcsolódik ki.

A Z generáció otthon is jól érzi magát

Otthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket. Esetükben – a kitolódó tanulmányok és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt – az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni – jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött – digitális világban.

GKI-BB-kornytud_01

Belföldi utazás, kultúra és wellness a népszerűségi lista élén

Ha kimozdulásról van szó, az internetezők háromnegyede legszívesebben valamilyen utazáshoz köthető program mellett teszi le a voksát, azonban sok esetben ezen vágyak anyagi korlátok miatt csupán tervek, álmok maradnak. Erre jelent megoldást a Bónusz Brigád, melynek vásárlói a kedvezményes ajánlatoknak köszönhetően nagyobb számban jutnak el a kiszemelt pihenőhelyre.

A ténylegesen megvalósított utazással járó kikapcsolódási programok között a belföldi – jellemzően félnapos vagy egynapos – lehetőségek a legkedveltebbek, mellettük népszerűek még a komplett wellness hétvégék és a külföldi utak is.

GKI-BB-kornytud_02

Az utazás azonban nem az egyetlen, amire szívesen áldozunk: rendszeresen megyünk moziba, színházba, múzeumba és a wellness programokat is előszeretettel választjuk.

Mozduljunk ki

A Z generációval ellentétben a középkorúak, a vidéki megyeszékhelyeken élők, valamint a kisgyerekkel otthon lévő anyukák sokkal nagyobb arányban szeretnek kimozdulni.

Azonban míg például a fővárosiak számára a kimozdulás célja inkább egy étterem, a vidéki megyeszékhelyeken élők és a családosok szívesebben töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket belföldi utazással, szabadtéri programokkal vagy épp kirándulással. Utóbbi, vagyis a kirándulás azok között is népszerű elfoglaltság, akik még nem élnek együtt párjukkal.

A gyermeket vállaló nők 94%-a számára pedig a legfőbb kikapcsolódási forma a belföldi utazás, hisz számukra a megszokott, otthoni környezettől távoli program segíthet leginkább a feltöltődésben.

A fiatalok sportolnak, az idősebbek utaznak és esznek, a nyugdíjasok pedig inkább művelődnek

Az internetező magyar lakosság sporthoz fűződő viszonyát jól jelzi, hogy az aktív sportolás összességében csupán a hatodik legnépszerűbb kikapcsolódási mód, megelőzik többek közt a különböző gasztronómiai programok is. Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát.

A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.

A középkorú, 40-60 év közötti internetezők körében viszont nincs kiugróan kedvelt kikapcsolódási forma, ugyanis a családi és egzisztenciális háttér miatt ebben a korosztályban a legváltozatosabbak a feltöltődési módok.

A nyugdíj korhatárához közeledve aztán egyre kevesebb féle kikapcsolódási forma jön szóba és a legkedveltebb feltöltődési programmá a kultúra válik.

Még nem vagyunk kellően extrémek

A különböző kreatív-, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget.

A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.

GKID_BB_abra3

A Bónusz Brigád a kikapcsolódás fellegvára

A Brigád látogatóinak 75%-a szívesen és rendszeresen keresi fel az oldalt, ha kikapcsolódási lehetőségek, ötletek után kutat. A látogatókat naponta több mint ezer ajánlat várja.

„A Bónusz Brigád vásárlói azért látogatnak az oldalra, hogy inspirációt, új ötleteket gyűjtsenek. Hét éve ajánljuk a kollégáink által gondosan kiválasztott élményeket, hogy mindenki a saját ízlése és igénye szerint érezze jól magát. Felhasználóink tudják, hogy ha nálunk vásárolnak, akkor nem csak kiváló élményekben lesz részük, de abban is biztosak lehetnek, hogy nálunk a legjobb áron jutnak ahhoz, ami feltölti, kikapcsolja, vagy éppen lázba hozza őket.”

– hangsúlyozta Kaprinay Zoltán, a szeptemberben 7 éves Bónusz Brigád egyik alapító tulajdonosa.

Bónusz Brigád – 7 éve az élmények szolgálatában

Heller Gábor és Kaprinay Zoltán 2010-ben indította a Bónusz Brigádot. A Facebookon közel 415 ezer rajongójuk van, a vásárlók pedig a Brigádnak köszönhetően eddig már több mint 27 milliárd forintot spóroltak. A Brigád több ízben megkapta az Év Honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés tulajdonosa és több ízben nyert helyezést Az Év Internetes Kereskedője versenyen. A Segít a Brigád programnak köszönhetően eddig 18 millió forinttal segítettek a Brigád és felhasználói civil szervezeteknek, alapítványoknak.

Share This